Vragen? bel:0784 86814
Zoeken
Categorieën
Alle categorieën
  • Eigen productie
  • Spoedlevering mogelijk
  • Altijd een digitale proefdruk na bestelling
  • Offerte direct in uw mailbox
  • Ook voor resellers
KiyOh

8,4 / 10

Gebaseerd op 520 beoordelingen

jordy "- Zeer mooie en goedkope truien - Snelle levering - Snel antwoord via WhatsApp"

Christelijk Lyceum Zeist "Erg meedenkend en vriendelijk geholpen. Beide keren was na betaling de bestelling ontzettend snel, de dag erop én in de ochtend, bezorgd, zonder ..."

Hoe bedenk je een goede slogan voor je bedrijf

Het is geen must, maar het kan wel een bijdrage leveren aan de herkenbaarheid van uw bedrijf. Een slogan kan een belangrijke toevoeging betekenen, mits hij natuurlijk goed is. Wanneer is een slogan eigenlijk goed? Dat is best een goede vraag, want zelfs erg slecht verzonnen slogans kunnen juist daarom blijven hangen in uw hoofd. Er wordt zelfs jaarlijks een prijs uitgereikt aan de firma met de slechtst verzonnen slogan.

Dat levert doorgaans behoorlijk wat publiciteit op. Wat vindt u van deze slogan: ‘Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord’. De hele zin mist alle logica, maar is inmiddels een erg bekende slogan geworden doordat het eens is verkozen tot slechtste slogan van het jaar. Toch is het niet aan te raden om voor een slogan te gaan die niets zegt over wat u biedt.

 

De kracht van bekende slogans die we allemaal kennen

Een slogan kan aanzetten tot een bepaalde actie of juist iets beloven aan de klant. Het kan ook inspelen op gevoel, zoals de slogan van Center Parcs: ‘Even helemaal weg’. Wie wil er nou niet af en toe even ontsnappen aan het hectische leven. Als we deze slogan mogen geloven, komen we hier compleet tot rust.

U kent vast wel meer bekende reclames van televisie of radio, waarbij de slogans soms ook ingezongen worden om gemakkelijker in uw hoofd rond te blijven hangen. Neem als voorbeeld de reclame van Kruidvat die altijd eindigt met: ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’. Nog een voorbeeld is de reclame van Carglass. Deze firma heeft als slogan: ‘Carglass repareert, Carglass vervangt’. Betrapte u uzelf er tijdens het lezen van deze slogans ook op dat u ze mee neuriede in gedachten?
Supermarktketen Albert Heijn heeft de slogan: ‘Gewoon bij Albert Heijn’ Het zegt hiermee dat het vanzelfsprekend is om uw boodschappen te halen bij deze supermarkt. Simpel, maar erg sterk.

 

Sterk in eenvoud

Voor een goede slogan hoeft u doorgaans geen enkele moeite te doen om te ze onthouden. De kracht van herhaling zorgt ervoor dat ze vanzelf blijven plakken. De slogan verpakken in een rijm is ook een manier. Grappige slogans, bijvoorbeeld die met een dubbele betekenis, doen het trouwens ook goed. Een goede slogan verduidelijkt in een krachtige zin waar uw onderneming voor staat. Degene die uw logo leest zal gelijk geprikkeld moeten worden. Een goede slogan is dus een slogan die inhoud heeft. Streef naar een inhoud die past bij uw bedrijf. Daarnaast moet het gemakkelijk te onthouden zijn. De kracht van eenvoud is niet te onderschatten.

 

Een gratis manier om aan een pakkende slogan te komen

Het is geen noodzaak om een slogan te moeten bedenken die u altijd zult moeten kunnen blijven gebruiken. Het vrij regelmatig veranderen van slogan is eigenlijk helemaal niet zo gek. Coca Cola staat ver bovenaan als het gaat om het regelmatig veranderen van de slogan. Waarom doen ze dat eigenlijk? Het heeft vaak te maken met de lancering van een bepaalde campagne. Let er wel op dat het hierbij gaat om de grotere bedrijven. Voor minder bekende bedrijven kan het verstandiger zijn om vast te blijven houden aan dezelfde slogan.
Blijft u het toch lastig vinden om er zelf één te bedenken, dan kunt u hiervoor een bedrijf inschakelen dat hierin gespecialiseerd is. Een wedstrijd uitschrijven is ook een manier. Het is in ieder geval gratis en wie weet wat voor verborgen talenten er mee zullen doen aan deze wedstrijd.

Heeft u een slogan en wilt u deze op werkkleding bedrukken, dan bent u bij Shirts-bedrukken.be aan het juiste adres. Wij hebben niets voor niets de slogan: ‘Uw uitstraling is onze specialiteit’.